• 29Zář

    O víkendu 27.-28.9 se konalo poslední kolo poháru Petra Tučka v ultralehkém soutěžním létání, pořádaném LAA ČR. Soutěž se po půlroční sezóně vrátila do Havlíčkova Brodu. Posledního soutěžního letu v sezńě se po více než dvouměsíční přestávce zúčastnil Karel Dvořák na TL-132 Condor v sólo obsazení a v dané kategorii se umístil na třetím místě.

    Rekapitulace soutěžní sezóny

    Letošní rok byl v novodobé historii aeroklubu Přibyslav významný. Obsadila se nová soutěžní kategorie – motorové ultralehké létání. Celkem se posádky AK Přibyslav zúčastnily 5 kol pohárových navigačních soutěží přádaných LAA ČR. Třikrát v kategorii dvoumístných a dvakrát v kategorii jednomístných letounů. Do skupiny jednomístných letounů jsou zařazována i dvoumístná letadla, letící v sólo obsazení bez navigátora. Celkem se podařilo dosáhnout ve třech případech medailových umístění (1. 2. a 3. místo) a i další umístění (4. a 9. místo) bodovým ziskem odpovídala stabilně podávaným výkonům, kdy často minimální bodový rozdíl představoval propad o několik míst dozadu, ale kvalitativně představoval vždy dobrý výsledek. Vzhledem k tomu, že sme v tomto odvětví v letošním roce začínali bez jakýchkoli zkušeností, lze toto považovat za příslib do následných sezón.

    Je to také výsledek celého týmu letajícího i pozemního personálu aeroklubu, podílejícího se na technické i metodické přípravě výcvikového, rekreačního a soutěžního létání v nejmladší klubově zavedené kategorii létání.

    Nástavající podzimní a zimní období využijeme k důkladné analýze vlastních letů, ale i letů soupeřů abychom připravili nové strategie přípravy a provedení soutěžního letu. Funkčnost naznačeného přístupu se ověřila během zmiňované letošní sezóny, kdy ke každému soutěžnímu letu bylo přistupováno prakticky bez tréninku, avšak vždy se testovaly nové postupy na základě zkušeností z předchozích.

    A ještě malé poučení pro laickou a „polo-laickou“ veřejnost, vedoucí diskuse o soutěžním létání, zahrnujícím přesné přistání. Vyskytují se názory, že soutěž v přesném přistávání je předpokladem poškození letadla. Že je to naprosto mylná úvaha dokazuje fakt, že v průběhu celé sezóny nedošlo při soutěžních letech k žádnému incidentu a každé soutěžní přistání na přesnost vždy představovalo metodicky nejlépe proveditelnou fázi letu, kdy výsledek závisel na opravdové dovednosti pilota. Pohárové soutěže jsou koncipovány tak, aby přesné přistání nemělo zásadní vliv na bodové hodnocení. Přesto v některých případech by přesnější přistání znamenalo např. medailové umístění. Ani nám se vždy nepodaří přistát do soutěžního decku dle vlastních představ.

    „Můžeme o tom diskutovat, můžeme o tom vést spory, můžeme s tím i nesouhlasit, ale to je všechno, co se proti tomu dá dělat.“

    Pokud někdo pochybuje, nabízím ukázku praktického předvední přistání do náznaku soutěžního decku na LKPI.

     

    Publikoval(a) Karel Dvořák | 29.9.2014 |



3 komentáře

WP_Cloudy

  • Roman píše:

    …nějaké foto přidej…


  • Karel píše:

    Nejsou fota. Letelo se okolo, tady to všichni znate.


  • Tomas píše:

    …gratulace k celé soutěžní sezóně…

Komentujte...