Přibyslavský pohár v přesnosti přistání s čímkoliv
Třetí únorový víkend se na letišti v Přibyslavi uskutečnil závod, který byl zaměřen na přesnost v přistání.Bohužel se zůčastnili pouze motoroví paraglidisté, ačkoli byl připraven odviják a počasí dovolovalo soutežit prakticky všem létajícím aparátům.
Akce měla dvě discipíny.1) Přistání na terč, kde se bodoval čistý střed za 100 bodů a kruh s průměrem cca. 3 metry za 50 bodů. 2) Přistání se srážením lahví, tam bylo naskládáno 10 kusů za sebou a každá láhev byla za 10 bodů. Původně bylo v plánu 10 lahví do zatáčky a za nimi terč, ale to se nakonec po protestech od závodníků bohužel nekonalo. Dále bylo povoleno po sražení lahví, nebo přistání na terč upadnout, značná část závodníků toho dokonale využila a předvedla nám neskutečné kreace.
Počasí na celý víkend hlásilo vítr do 2m/s a zataženo, už od pátečního rána předpověď dokonale vycházela a tak mezi přípravami na závody zbylo mnoho času na tréning, který se jak se později ukázalo opravdu vyplatil. V podvečer dorazil Pepa Weis a v zápětí po něm nažhavený Dan Trochta. Náš útulný bar byl opět připraven, vytopen, místní domorodci a jejich slečny se vřele ujali přespolních účastníků a zábava se vedla v duchu přátelské atmosféry. Později večer se dostavili borci z Prostějova a připojili se k naší povedené partičce. Netajili se tím, že si jedou pro pohár a tak jsme je nechali na pospas domorodcům.
Sobotní ráno prakticky nefouklo a tak jsme po snídani, kolem deváté hodiny zahájili brífing na obě discipíny. Jediný vozíčkář byl Pepa Weis a po nastudování náletu na láhve zvolil přistání pouze na terč. To musel absolvovat celkem šestkrát a ostatní měli třikrát láhve a třikrát terč. Začínalo se láhvemi, které byly od sebe vzdáleny cca. 2 metry, v této části měl nejvíce natrénováno Milan Klement s 21 láhvemi, následován Jakubem a Janem Šedivým s 18 láhvemi. Druhá část přistání na terč byla značně jednodušší a tak závodníci, kteří se zůčastňují závodů většinou trefovali nuly, občas i s pěkným kotrmelcem, ale jak se ukázalo, tato část rozhodla. Do finale se se shodným počtem bodů dostali domácí Michal Loužecký a prostějovský Jakub Šedivý. Jury jednohlasně rozhodla že si kluci dají ještě jednou láhve i terč. Po láhvích vedl o 40 bodů Michal Loužecký a když v zápětí trefil nulu, bylo rozhodnuto. Povinou nulu dal prakticky ze spirály i Jakub, ale bylo z toho už jenom druhé místo.
Po obědě nastoupila lektorka s Červeného Kříže, čirou náhodou manželka vítěze přesnosti a prováděla osvětu co se týče první pomoci. Všichni si mohli vyzkoušet na figuríně, jak se správně provádí masáž srdce, v jaké poloze uvolnit dýchací cesty a jak se správně zachovat při jakémkoliv zranění, nebo nevolnosti. Každý účastník navíc obdržel příručku první pomoci, kde má vše detailně popsáno.
Slavnostní vyhlášení proběhlo v zápětí před hangárem. Dekorování se zhostila budoucí pilotka Marcela Shulzová s dcerou. Oběma veliké díky, protože nám nafotily spousty fotek, měřily a zapisovaly přistání a pak nám ještě pomohly umýt nádobí. Každý zůčastněný dostal medaily z nerezu, a vítěz pohár, o kterém ještě neví, že je putovní.
Odpoledne vyzazilo šest padáků ve formaci na sjezdovku “Vysoká”, kde v zápětí všichni přistáli. Stroje se nechali zaparkovány na svahu, šlo se na kávu a atmosféra byla naprosto perfektní. Po necelé hodince siesty odstartoval jeden pilot a vyfotil zbytek naší flotily pěkně připravených na start. Pozornost lyžařů jsme upoutali dokonale, protože v jednu chvíli nebyl na svahu, ani na vleku žádný lyžař a všichni pozorovali povedené starty všech padáků. Návrat na přibyslavské letiště už byla balada s nádhernými zážitky a pocity.
Po návratu z výletu začali odjíždět první piloti a tak do sokolovny, kde se zkoušel odhoz záložního padáku dorazily pouze místní a na čumendu Dan Trochta, kterému se očividně domů moc nechtělo. Cvičné odhozy proběhli bez sebemenších problémů a tak mohl vrchní balič Pavel Láznička začít.
Na závěr bych chtěl poděkovat všem, kteří se zasadily o bezproblémový průběh akce, všem závodníkům, že se jim nic nestalo a lidem z AK Přibyslav, že jim moc nevadíme. Je škoda že se piloti bojí závodit, vždyť přece každý kdo létá musí startovat a přistávat. V případě nějakého problému ve vzduchu, ať už je to vysazení motoru z technických důvodů, nebo z nedostaku paliva je přeci důležité mít natrénované přistání a odhad.
Za pořadatele Milan Klement
Výsledková listina:
Jméno | Láhve 1 | láhve 2 | láhve 3 | láhve 4 | terč 1 | terč 2 | terč 3 | terč 4 | body celkem | pořadí |
finále | finále | |||||||||
Bohumil Augustýn | 2 | 0 | 0 | nevolnost | nevolnost | nevolnost | 20 | 8 | ||
Daniel Trochta | 4 | 0 | 4 | 100 | 100 | 100 | 380 | 4 | ||
Jan Šedivý | 4 | 4 | 10 | 100 | 0 | 50 | 330 | 5 | ||
Jakub Šedivý | 9 | 0 | 9 | 5 | 50 | 100 | 100 | 100 | 580 | 2 |
Michal Loužecký | 0 | 3 | 10 | 9 | 100 | 100 | 100 | 100 | 620 | 1 |
Jakub Vacek | 0 | 0 | 0 | 50 | 0 | 0 | 50 | 7 | ||
Josef Weis | 0 | 100 | 0 | 100 | 6 | |||||
Milan Klement | 6 | 10 | 5 | 100 | 100 | 0 | 410 | 3 | ||
Jiří Večeřa | momentální indispozice | DNF | 10 | |||||||
Pavel Lázníička | povolán do služby | DNF | 9 |