Létání je sport mezinárodní a tak, když se naskytla možnost jít vlekat na plachtařské závody do Polska, neváhali jsme ani minutu a začali jsme si zajišťovat vše potřebné pro tento podnik.
Nejdříve jsme museli sehnat vlečný letoun, protože nechat naše plachtaře bez vlekovky uprostřed sezóny je stejné jako si podepsat rozsudek smrti:-). Díky známostem z ostatních aeroklubů se povedlo sehnat éro v Jaroměři, kde byla v daný termín k dispozici Z-226 OK-MGX.
Pak už jen zjistit jaká jsou pravidla pro let do Polska a naplánovat let. Zjištění bylo více než příjemné: pro let do Polska není potřeba žádné speciální postupy, pokud se neletí přes řízené prostory. A ty se na trase Jaroměř- Leszno nenachází.
Startovali jsme 22.7. v odpoledních hodinách. Let trval trošku přes hodinu a protože jsme letěli dvě letadla (OK-MGX a OK-KNI), tak cesta byla příjemná a díky výborné dohlednosti i pastva pro oči, za hranicemi ČR se kopce proměnili v malá typická polská políčka a plochá krajina pod námi ubíhala rychlostí 180km/h, po minutí letišť Lubin a bývalého vojenského letiště Legnica bylo po cetě už jen cílové Lezsno.
Úvodní komunikace s Lezsno RADIO proběhla polsko-anglicko-česko-polsky a po zařazení na levý base 24 proběhlo přistání obou strojů bez problémů. Pak už jen ukotvit a umýt éra, ubytovat se, navečeřet se a jít spát.
Ráno jsme dotankovali do „plných“ a po briefingu se začalo trénovat, tj. vlekat závodníky na trénink, denní příděl vychází asi na 10 vleků, celkový čas ve vzduchu cca 1h. Po létání (v cca 15:30) dotankovat a umýt stroje, dát si pozdní oběd a vyčkávat na případné převleky. A takto to je každý letový den.
Je to vlastně ideální letecká dovolená:-)!